Cvičení z předmětu BRR1



Laboratorní cvičení – cvičení na počítačích



Odevzdání projektů (odevzdat můžete libovolnému cvičícímu):

    12.5.2008 - papírová část – na zkoušce BMOD (pokud se jí neúčastníte potom nejlépe 9:30-10:00) – Ing. Blaha – E337, Ing. Richter- Technická (některá z učeben T010,020,030). M-file e-mailem



    24.4.2008 – v 09:00-10:00 na E530 – Ing. Richter – papírová část. M-file e-mailem

    25.4.2008 – v 09:00-09:30 na E530 – Ing. Richter – papírová část. M-file e-mailem

    pozdní odevzdání (mail, papírová verze) – stržení 1bod za den

(POZN.:



Poznámky k výuce ve cvičeních:

Bez zápočtu ze cvičení není možné psát zkoušku

K zápočtu je nutné dosáhnout alespoň 10 bodů a odevzdat všechny projekty.

Všechna cvičení jsou povinná

V počítačových cvičeních jsou potřeba psací a rýsovací potřeby ((vícebarevná) propiska, papír, milimetrový papír, průsvitný papír, tužka, pravítka), kalkulačka (spíše jednoduchá)).

Do laboratoří je vstup v přezůvkách

Standardní komunikace se studenty je na cvičeních, laboratořích a v konzultačních hodinách (v tomto pořadí). Je možno domluvit i konzultace mimo stanovené hodiny.

!!! V případě písemného kontaktu používáme zprávy IS nebo školní e-mail studenta (uvedený v IS) !!! (např. Oznámení změny termínu zkoušky, doplnění projektu, konzultace odevzdaných projektů ...)

z úvodních stránek je k nahlédnutí probíraná látka z minulých ročníků včetně příkladů numerických cvičení

S případnými dotazy či připomínkami kontaktujte richter @ feec.vutbr.cz, kalova @ feec.vutbr.cz



Poznámky

Nezapomínejte, že se jedná o úvodní předmět z řízení a regulace, který však navazuje na předmět BSAS. Většina úvah vychází z toho, že systémy jsou lineární.

Prezentované metody jsou metody z doby kdy ještě nebyla výpočetní technika – proto je u nich v dnešní době přínosné to proč se to dělá (tj. Co to využívá za vlastnosti a zjednodušení) než jak se to dělá (jaký nástroj či postup je použit). Jedná se o metody využívající zjednodušení pro dostupné výpočetní prostředky (pravítko, papír, tužka, mozek). V případě snahy použít výpočetní techniky na řešení úloh se již používá jiných metod a postupů. Snažit se naprogramovat staré metody je většinou nesmysl. Přínosem těchto metod v dnešní době je to, že v několika okamžicích dokážeme eliminovat špatná řešení a na výpočetní technice můžeme věnovat čas pouze smysluplným-nejlepším řešením, u kterých můžeme dolaďovat parametry a provádět srovnání. Dále je přínosem ta věc, že dostaneme základní povědomí o obecných vlastnostech a tedy o tom co nám má vyjít – pokud se výsledek řádově liší od předpokladu, je nutné ve výpočtech hledat chybu (např. použijeme-li I složku v otevřené smyčce a výsledek nemá nulovou ustálenou odchylku nebo použijeme-li kombinaci soustava regulátor, která je vždy (ne)stabilní ...).



Poslední úpravy 2008-05-08