Cvičení z předmětu BRR1



Pro zajímavost a pro popřemýšlení doporučuji odkaz a následnou článek a diskuzi (existuje-li ještě)

http://technet.idnes.cz/borime-myty-o-digitalni-kvalite-kompaktni-disk-versus-gramofon-psx-/tec_audio.asp?c=A060511_211913_tec_audio_NYV



    Možnosti odevzdání projektů (odevzdat můžete libovolnému cvičícímu):

    9.5.2007 – 15:30 (možná už v 15:00) na E342 – Richter

    10.5.2007 – 10:00 E 530 – Richter, 13:00, 15:00 - E240 Kalová

    11.5.2007 – 9:00 až 11:00 E619 Kalová



(POZN.:

cvičení odborného základu (testy 2007 a informativně 2006)

laboratorní cvičení – cvičení na počítačích

zadání testů (informativně rok 2006)



chyby v projektu č 1



Poznámky k výuce ve cvičeních:

Bez zápočtu ze cvičení není možné psát zkoušku

K zápočtu je nutné dosáhnout alespoň 10 bodů a odevzdat všechny projekty.

Ze cvičení je možné získat (výsledky body) max 15 bodů z testů (mohou existovat i bonus body – individuální např. za aktivitu, správný dotaz, opravu chyby cvičícího, ... - a plošné např. za dosažené body (+1b za dosažení více než 25b,...), ...). Testy budou zadávány ve formě projektů, které se vypracují do následujících cvičení. Skupina bude rozdělena na několik skupin. Skupina dostane zadání, které do dalšího cvičení vypracuje a zde obhájí. Vypracovaná řešení bude následně možné vystavit na síti.

Všechna cvičení jsou povinná

Ve cvičeních jsou potřeba psací a rýsovací potřeby ((vícebarevná) propiska, papír, milimetrový papír, průsvitný papír, tužka, pravítka), kalkulačka (spíše jednoduchá)).

Do laboratoří je vstup v přezůvkách

Standardní komunikace se studenty je na cvičeních, laboratořích a v konzultačních hodinách (v tomto pořadí). Je možno domluvit i konzultace mimo stanovené hodiny.

!!! V případě písemného kontaktu používáme školní e-mail studenta (uvedený v IS) !!! (např. Oznámení změny termínu zkoušky, doplnění projektu, konzultace odevzdaných projektů ...)

S případnými dotazy či připomínkami kontaktujte richter @ feec.vutbr.cz, xkalov00 @ stud.feec.vutbr.cz

Poznámky

Nezapomínejte, že se jedná o úvodní předmět z řízení a regulace, který však navazuje na předmět BSAS. Většina úvah vychází z toho, že systémy jsou lineární.

Prezentované metody jsou metody z doby kdy ještě nebyla výpočetní technika – proto je u nich v dnešní době přínosné to proč se to dělá (tj. Co to využívá za vlastnosti a zjednodušení) než jak se to dělá (jaký nástroj či postup je použit). Jedná se o metody využívající zjednodušení pro dostupné výpočetní prostředky (pravítko, papír, tužka, mozek). V případě snahy použít výpočetní techniky na řešení úloh se již používá jiných metod a postupů. Snažit se naprogramovat staré metody je nesmysl. Přínosem těchto metod v dnešní době je to, že v několika okamžicích dokážeme eliminovat špatná řešení a na výpočetní technice můžeme věnovat čas pouze smysluplným-nejlepším řešením, u kterých můžeme dolaďovat parametry a provádět srovnání. Dále je přínosem ta věc, že dostaneme základní povědomí o obecných vlastnostech a tedy o tom co nám má vyjít – pokud se výsledek řádově liší od předpokladu, je nutné ve výpočtech hledat chybu (např. použijeme-li I složku v otevřené smyčce a výsledek nemá nulovou ustálenou odchylku nebo použijeme-li kombinaci soustava regulátor, která je vždy (ne)stabilní ...).



Poslední úpravy 2007-02-21