|
Cvičení z předmětu BRR1
Laboratorní cvičení – cvičení na počítačích
Aktuality a novinky
Literatura
Poznámky k výuce ve cvičeních
pokud se zde uvedené liší od informací na přednášce, platí uvedené na přednášce
tyto stránky jsou průběžně doplňovány
cvičení jsou povinná
na cvičeních jsou potřebné rýsovací potřeby ((milimetrový) papír, průsvitka, rýsovací potřeby, pravítka, barevné tužky), kalkulačka (spíše jednoduchá)
konzultace na cvičeních a v laboratořích, v konzultačních hodinách, mailem, po dohodě
pracuje se v programu MATLAB (s nadstavbou SIMULINK, SISOTOOL).
do laboratoří je vstup v přezůvkách
aktivita a body získané ze cvičení (smysluplné projekty) jsou součástí nutnou k získání zápočtu
z těchto laboratorních cvičení je možné získat 15 bodů, za dva projekty. Zadání budou včas oznámena v rámci cvičení
zápočet je nutný k přístupu na zkoušky
v případě nutnosti používáme standardní prostředky VUT (sledujte své VUT zprávy a mail).
vyučující : Ing. Richter, (Ing. Kalová, Ing. Babinec)
Poznámky ke kurzu
Tento předmět navazuje na předmět BSAS a předpokládá, že látka zde probraná je vám zřejmá. V případě, že tomu tak není, ptejte se. Tento kurz je jedním ze základů tohoto oboru a navazují na něj další kurzy, proto mu věnujte dostatečnou pozornost.
Základním předpokladem je linearita vyšetřovaných systémů.
Metody probírané v tomto kurzu jsou často metody, které mají původ v době, kdy ještě nebyla rozšířená výpočetní technika – proto je u nich v dnešní době přínosné především to proč se to dělá (tj. které principy a vlastnosti metoda využívá a jaká zavádí zjednodušení) než jak se to dělá (jaký nástroj či postup je použit). Jedná se o metody využívající zjednodušení pro dostupné výpočetní prostředky (pravítko, papír, tužka, mozek). Snažit se naprogramovat staré metody nemá většinou nesmysl. V případě možnosti použít výpočetní techniky na řešení těchto úloh se používá odlišných metod a postupů – vhodnějších pro výpočetní techniku. Přínosem těchto starších metod v dnešní době je to, že v několika okamžicích dokážeme eliminovat špatná řešení a na výpočetní technice můžeme věnovat čas pouze smysluplným = lepším řešením, u kterých můžeme dolaďovat parametry a provádět srovnání. Dále je přínosem ta věc, že dostaneme základní povědomí o obecných vlastnostech a tedy o tom co nám má vyjít – pokud se výsledek řádově liší od předpokladu, je nutné ve výpočtech hledat chybu (např. použijeme-li I složku v otevřené smyčce a výsledek nemá nulovou ustálenou odchylku nebo použijeme-li kombinaci soustava regulátor, která je vždy (ne)stabilní ...).
Poslední změna 2011-02-08